dinsdag 29 januari 2013

PLA (polylactic acid)*


Leoni zat vroeger bij mij op atletiek. Ik heb haar al jaren niet meer gezien, maar we zijn gelukkig wel facebookvrienden. Op facebook ontdekte ik namelijk de buttons, die zij samen met Femke Roefs heeft gemaakt. Ze doen denken aan spirograaf tekeningen en zijn gemaakt van PLA*, met een 3D printer. Afgelopen weekend heb ik er een gekocht. Mooi, he?
De buttons zijn te koop bij Strand West in Utrecht, bij Frozen Fountain in Amsterdam, of online bij Dutch Design Year.
 
//Leoni and I were in the same sports club when we were younger. I haven't seen her in years, but luckily we are facebook friends. Luckily, because it was on facebook, where I discovered those buttons she made, in collaboration with Femke Roefs. They remind me of spirograph drawings and are 3d printed in PLA*. Last weekend I bought one. Beautiful, don't you think? You can buy the buttons at Strand West in Utrecht or at Frozen Fountain in Amsterdam. You can also order them online at Dutch Design Year.

*PLA (Polylactic acid)
is a biopolymer, which is made of corn or sugar starch.
It can biodegrade under certain conditions. //

Photos: © Andrea Maassen
Button: by Femke Roefs  & Leoni Werle
Follow on Bloglovin

6 opmerkingen:

  1. Leuk! de kleuren passen ook mooi bij je blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé dat 3D printing! Ik blijf me erover berwonderen hoe ze het doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die machines zijn geweldig, zou willen dat wij er eentje thuis hadden, haha. Super dat ze haar buttons bij zo'n coole winkel als Strandwest verkopen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk om de mooie foto's te zien en het enthousiaste stukje te lezen over onze 3D buttons!

    BeantwoordenVerwijderen